Drömmar

Det hör inte direkt till ovanligheterna att jag vaknar av att jag drömt en mardröm, snarare tvärtom. Denna natt var inget undantag. Vid tretiden vaknade jagm kallsvettig och med hög puls, efter att jag drömt något jag för stunden tyckte var riktigt läskigt. När detta händer måste jag liksom neutraliera mina tankar innan jag kan somna igen. För att göra det brukar jag läsa lite bloggar, spela spel, bläddra i en tidning eller göra något annat som förhoppningsvis får mig på andra tankar. Visa nätter hjälper det dock inte och jag måste sova med lampan tänd resten av natten. I decmber drömde jag till och med en mardröm om skelettet från julkalendern. Ska det vara så när man är 23 år? I höstas när vi var på Mallis köpte jag en drömfångare, men jag tror nästan det har blivit värre sedan jag hängde upp den ovanför sängen.
När jag inte drömmer om hemskheter drömmer jag om mer eller mindre sjuka saker. Speciellt på mornarna, precis innan jag vaknar, brukar det röra sig riktigt knäppa drömmar i min skalle. Häromnatten stekte jag och Johanna korv med knark i som vi sedan åt. Korvbitarna blev blåa när de värmdes upp och det dök även upp ett fint litet blommönster på korven under tillagningen. Efter att vi ätit vaknade jag och mådde illa.
Klicka här för att läsa om när jag drömde att Stormare och Persbrandt låtsades vara styckmördade. Och om någon vill läsa om drömmen då Plura kom och avlivade mina två hundar så är det bara att klicka här. Inga konstigheter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide