En jävla biljävel

För ungefär en kvart sedan slutade jag jobba. Stängde glatt ner alla program, släckte överallt, larmade och gick ner till bilen. Ser på håll ena bakdäcket ser oroväckande platt ut... När jag kom närmare såg jag att så var fallet. Jag verkar ha fått någon form av pyspunka. Ingen är kvar på jobbet och jag kan inte byta däck så jag gjorde det enda rätta och ringde till världens bästa pappa. Nu är han på väg hit och jag sitter framför datorn på jobbet igen. Det tar en stund innan han kommer eftersom det skiljer fem mil mellan jobbet och hemma. Om han är glad? Nej. Om jag är glad? Nej. Med tanke på att börjar jobba klockan åtta i morgon igen så hade jag gärna varit hemma under täcket nu.
Till saken hör också att pappa var in till bilverkstaden tidigare i dag eftersom att det var något kullager på bilen som skulle lagas. Kullagret byttes ut(?) men under tiden lyckades verkstadskillarna göra sönder abs-bromsarna eller vad det heter. Nu måste den snart in på lagning igen. Jag hatar bilar. /Tjejen med koll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide