Livet på en lokaltidning

I dag har jag intervjuat en mjölkbonde. Inte över telefon, utan på hans gård. Eller rättare sagt mitt bland kossorna i hans ladugård. När jag och foto-Linda kom tillbaka till redaktionen luktade vi skit, bokstavligt talat. Jag försökte vädra bort lukten genom att sitta med fönstret öppet resten av arbetsdagen men det hjälpte inte sådär jättemycket. Bonden var i alla fall trevlig och kalvarna söta, så förutom skitlukten var det ett rätt roligt jobb. Men nu ligger kläderna i tvätten och jag ska hoppa in i duschen...
Så, vad drar vi nu för slutsats av detta? Jo, om jag så ska vara singel i resten av mitt liv så kommer jag aldrig skriva brev till någon av bönderna i Bonde söker fru. Det är en sak som är säker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide