En onsdag på jobbet

I går var jag sidplanerare, i dag och i morgon jobbar jag som reporter och nästa vecka ska jag vara på sporten. Så ser min tillvaro ut nu för tiden. Jag har suttit på i stort sett varenda stol på den här redaktionen och det är jag glad över. För hur klyschigt det än låter så lär man sig otroligt mycket av att jobba på en lokaltidning. Och roligt är det också. Inte alltid såklart, men oftast. Framförallt så är det otroligt varierande. Sport, mord, katter, kommunpolitik, vargar, barn, pengar och mat i en enda röra. Ingen dag är den andra lik.
Nu är min lunchrast snart slut och jag ska återgå till arbetet, som det så fint heter. Om en stund ska jag till polisen och kolla på vapen som folk lämnat in nu under vapenamnestin. Sen blir det möte om den kommande hus och hem-bilagan. Varierande, som sagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide