Första söndagen i mars

Söndagen den första helgen i mars betyder som alltid Vasaloppet, vilket jag gillar skarpt. När även VM-femmilen inträffar under samma dag går det inte annat än att älska denna söndag. Det trots att det inte blev någon fjärde raka seger för Jörgen Brink. Men med tanke på att han på grund av feber inte ens visste om han skulle starta igårkväll så gjorde han det riktigt bra ändå. Han är allså mänsklig, trots allt.
Jag trodde inte att jag kunde bli mer nervös än jag var under upplösningen av Vasaloppet, men ack så fel jag hade. Några timmar efter att Jörgen Aukland åkt först över mållinjen i Mora höll jag allvarligt talat på att få en hjärtinfarkt där i tv-soffan. Allt tack vare Johan Olsson, som på ett fullkommligt makalöst vis tog hem guldet i femmilen. Inget superlativ i världen räcker till för att beskriva hans sjuka bragdlopp. Herregud. Skönt avslut på VM-månaden, minst sagt! Och att Sverige lyckades ta sex medaljer i innomhus-VM i friidrott gör ju inte denna helg sämre på något vis. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide